Ny jobb, nytt liv

Publisert: 20.09.12 i Personlig

I to uker nå har dette vært synet som møter meg hver morgen jeg kommer på jobb. Denne måneden har jeg nemlig begynt i en ny jobb som både innebærer spennende nye muligheter og et livsstilsvalg.

Dette synet møter meg hver morgen

Jeg har skrevet litt både her på norsk, og i noe av det mest personlige jeg har skrevet på lenge på den engelske bloggen min, om hvor lei jeg var av frilanslivet.

Jeg har følt meg kjempepriviligert som har jobbet med ting jeg elsker i veldig mange år, men de siste årene har jeg følt veldig på hvor dårlig rammebetingelsene for selvstendig næringsdrivende er her til lands. Så jeg var kjempeglad for å kunne begynne i en ny jobb som lar meg kombinere mye av det jeg har jobbet med til nå, utvikle meg og lære nye ting og få mer stabile rammer i starten av denne måneden.

Da begynte jeg nemlig i en langvarig prosjektstilling på Universitetet for Miljø- og Biovitenskap (UMB) på Ås.

Her skal jeg jobbe som kommunikasjonsrådgiver med alt fra nettutvikling og -strategi, til sosiale medier-trening, innholdsproduksjon for nett og papir og tradisjonell PR. På nettsiden skal jeg også jobbe med UMBs overgang til et nytt Drupal-basert publiseringssystem (et system jeg kjenner godt fra Journalisten og ABC Nyheter). Så jeg tror det blir en bra jobb, og så langt trives jeg veldig godt.

Det er dessuten utrolig vakkert på UMB, som bildene viser, og for meg, som er oppvokst i Lier, er det noe eget, og sjarmerende, ved å bli møtt med fjøslukt når man går til jobb om morgen.

I år er det dessuten seks år siden hunden som reddet livet mitt døde, og jeg synes det er på tide å få seg hund igjen. Da passer det også veldig godt å bo litt mer landlig til og ha mer ordnede arbeidsforhold enn jeg har hatt til nå. Så den nye jobben innebærer også en livsstilsendring mot prosjekt bærekraftig livsstil, som jeg har skrevet mer om i den engelske bloggposten jeg nevnte i stad.

I mellomtiden tviler jeg sterkt på at jeg mister interessen for medier og teknologi over natten, så jeg kommer nok til å fortsette å blogge og skrive en del om det, og kanskje får jeg endelig tid til å lande de bøkene jeg har snakket om å skrive. Vi får se.

Den siste måneden har vært så travel, med flytting, nedvasking av den 300 år gamle leiligheten jeg flyttet fra og jobb, at jeg har knapt nok har hatt tid til annet enn å jobbe, vaske og flytte – i hvert fall ikke blogge eller skrive noe mer avansert. Men nå kjennes det som om jeg endelig begynner å lande.

Her er et bildet fra den unike omvisningen min nye kollega Mette og jeg (vi begynte samtidig) fikk den første uka på UMB – i golf cart:

Den første uka ga kollega Henrik Mette og meg en suveren omvisning på campus UMB fra denne doningen (utrolig nok fikk vi plass til tre i den)

NB: Hvis jeg er sen med å svare eller godkjenne kommentarer er det fordi jeg i skrivende stund er i San Fransisco for den årlige konferansen til Online News Association (ONA). Jeg vet virkelig å fylle agendaen min, men fikk i det minste endelig tid til å koble av med en god bok på veien hit :-)

Kommentarer
  1. Arnte sier:

    Grattis med ny jobb! Der får UMB en dyktig medarbeider.

    Arnte :D

  2. Dette var gode nyheter, kristine! Gratulerer med ny jobb, og koooos deg i SF. Jeg ønsker jeg var der med deg, men sjefen sa dessverre nei :-(

  3. Takk, takk! Jeg skal selvsagt gjøre mitt beste for å kose meg i San Fransisco, en by jeg har veldig mange gode minner knyttet til. Blir jo mye konferanse mens jeg er her, og skulle gjerne vært her mer enn fire dager, men er veldig glad for en dag i dag hvor jeg bare kan ta livet med ro etter den lange flyturen hit. Hadde vært supert om du hadde vært her også Signe, men det blir sikkert en neste gang med en spennende nettkonferanse vi begge er på i et eller annet land.

  4. Helge Ogrim sier:

    Har visst dette en liten stund, men gratulerer igjen og slutter meg ikke minst til Arntes bemerkning!

Legg igjen en kommentar

