Hjelp, jeg flytter!

Posted: 24.08.12 in Personlig

Noen som trenger et kombiskap kjøl og frys, et komplett servise fra 50- eller 70-tallet, eller muligens bøker til ex.phil eller statsvitenskap grunnfag?

Det er rart med hva en frykter her i livet.

Jeg har i så fall en del sånne ting som jeg er lettere pinlig berørt over å bli satt ut av, deriblant flytting.

Jeg blir like overrasket over hvor ubehaglige og angstfylt det er hver gang, og ikke minst over hvor mye rart jeg egentlig har.

Siden jeg har flyttet så mye her i livet, flere ganger over landegrenser, er desto mer ubegripelig at jeg fortsatt har tatt vare på så mye rart.

I pakkeinnspurten for morgendagens store flyttelass har jeg blant annet funnet et betydelig antall  bøker fra videregående, ex.phil, ex.fac og statsvitenskap og idéhistorie grunn- og mellomfag.

Og jeg er skikkelig dårlig til å kaste ting, spesielt bøker, men siden jeg skal sette deler av tingene mine på lager i en mellomperiode er det kanskje greit å i det minste avlevere en del av de bøkene jeg vet jeg ikke vil få mer bruk for eller aldri kommer til å lese til en bruktbokhandel?

Jeg har jo også en del sånne klassikere som «Men are from Mars, Women are from Venus», som eks-kjæresten min ga meg som en spøk en gang, og jeg kommer nok aldri til å føle behov for å lese «Kongepudler» på nytt.

I skrivende stund har jeg også seks forskjellige serviser i huset, for det meste arv jeg ikke har hatt hjerte til å kaste. Men i løpet av de to årene jeg har bodd i eventyrhuset på Bestum, og hatt alle tingene mine samlet for første gang på mange år, har jeg vel så vidt brukt ett av de servisene.

Og har jeg egentlig lyst til å bære det store kombiskapet inn og ut av biler og lager i morgen?

Nå vel. Kombiskapet må vel bli med, siden det ikke kan flyttes uten henger og hengeren kommer i morgen klokken ti.

Men  jeg kan vel kanskje la et servise eller to, og et par stabler med bøker ligge igjen til nedvaskingen neste uke – og heller kaste det hvis jeg mot formodning ikke har klart å gi det bor til noen innen uka er omme.

Hjelp! Hele prospektet med å organisere og pakke ned alt som skal fra A til B er minst like skummelt nå som jeg bare har en natt igjen til deadline.

Heldigvis har jeg fått hjelp fra lillesøster i pakkeinnspurten, og jeg flytter til noe bedre. For uansett hvor vakkert og sjarmerende eventyrhuset jeg bor i nå er, er jeg møkkalei av å krangle med flyvemaur og andre insekter om hvem som egentlig bor her.

Dessuten flytter jeg nærmere skog og mark, gode venner og ny jobb.

Jeg må bare komme i mål med den flytteinnspurten, og muligens klare å kaste et par ting underveis…

Legg igjen en kommentar

