Søker nytt hjem med grei offentlig transport til Ås og Oslo

Posted: 17.01.13 in Personlig

Hvordan finner man drømmeleiligheten når den ikke ligger på Finn.no? Vel, man kan jo alltids prøve med bloggpost:

For ordens skyld – det er fullt mulig at den ligger på Finn, men at jeg enten ikke har sett riktig leieannonse eller vært på riktig visning ennå. Uansett, her er min situasjon: Jeg leter etter et godt sted å bo enten i nærheten av Ås, eller uansett med god offentlig transport til Ås og Oslo, med snarlig innflytting. Makspris 7500 per måned.

Jeg jobber ved Universitetet for miljø- og biovitenskap (UMB) i Ås, og holder i et par bokprosjekter for et forlag ved siden av. Jeg leter etter et sted som er umøblert eller delvis møblert – gjerne med hvitevarer.

Dessuten skulle jeg gjerne hatt plass til en kunstsamling og et lite lass med bøker – og ønsker meg hund igjen på sikt.

Det sistnevnte kan dog erstattes av nærhet til treningsstudio.  Jeg elsker hunder, og seks år etter at hunden som reddet livet mitt døde, synes jeg på en måte det er på tide å få seg hund igjen – på den andre siden vet jeg hvor mye omsorg og tid det krever.

Så jeg har ikke helt bestemt meg, utover at hvis omstendighetene ligger til rette for det har jeg lyst til å adoptere en omplasseringshund på sikt – men det er et stort ansvar jeg ikke tar lett på.  I mellomtiden jobber jeg med prosjekt bærekraftig livsstil, og mer trening og flere turer på skauen er viktige byggestener i det – hund eller ikke hund. Jeg har vokst opp med hunder, hester og katter, så bor gjerne på gård eller småbruk og hjelper til med dyrepass ved behov og anledning. Jeg har dog verken bil eller sertifikat, så er avhengig av et greit kollektivtilbud til Ås og Oslo.

Utover det er jeg i 30-årene og er på utkikk etter et sted jeg kan slå litt røtter og gjøre til et hjem for meg og tingene mine  – ikke et sted å bo på «hotell» eller gå på hevede tåspisser i en kort periode.

Dagene mine går stortsett med til å jobbe, lese, skrive og av og til trene (mer av det siste i 2013 håper jeg), og jeg nyter mye heller gode middager og samtaler med venner enn høylytte fester. Jeg vet ikke helt om det er et modenhetstegn eller en fallitterklæring, men sånn er det blitt. Jeg er (heldigvis) blitt såpass moden at jeg vet hva jeg vil leve med og ikke, oppsiden for en utleier at jeg har fast inntekt, er til å stole på, og liker å ha orden på økonomi og papirer.

Har du et sted å leie ut du tror passer dette, send meg gjerne en e-post (jeg får pushmeldinger fra e-posten på mobilen, så det er like effektivt som å sende meg en tekstmelding). Forøvrig kan jeg flytte på dagen, men fortrinnsvis i en helg siden jeg har en travel jobbhverdag som forplikter.

Jeg tenker meg at dette er et sted som f. eks ligger i Ås, Drøbak, Vestby, Ski, Son, Oppegård, Kolbotn eller lignende – men hva vet jeg. Det er mye jeg ikke vet om Follo og hvordan det evnt er å pendle fra forskjellige steder til Ås, eller fra Oslo til Ås, så jeg er åpen for mye. Men jeg har faktisk pendlet Stavern – Oslo, og til og med Oslo – London og London – Amsterdam, så jeg har fått min dose med veldig lange pendleveier som tar opp urimelig mye tid.

Legg igjen en kommentar

