Boligjakt via blogg = suksess

Posted: 10.02.13 in Sosiale Medier

Den var ikke så dum den ideen om å søke om leilighet via blogg siden jeg ikke fant det jeg lette etter på Finn: For det ble fulltreff.

Nå sitter jeg i ny leieleilighet etter å ha tatt første lille flyttelass denne helgen – og er storfornøyd både over at boligjakten er over for denne gang og over hvor jeg har endt opp.

Jeg tror det hele startet med en samtale, som så mange smarte, fine ting her i livet, på Girl-Geeks-inspirert Gulldame-middag hos Ine etter en fruktesløs boligvising på Vinterbro (jeg var der for første gang da jeg så den leiligheten, men selv om leiligheten var fin fant jeg kjapt ut at der kunne jeg jo ikke bo).

Noe av utfordringen min i denne boligjakten har nemlig vært at jeg har lett i trakter jeg slett ikke kjenner, og nesten hver ny visning har vært en oppdagelsesferd. Det er rart hvor mye det har å si, men jeg har kjent på at jeg er vokst opp på den andre siden av Oslo, på Tranby, og ikke kjenner stedene som er ideelle å bo for jobb på Ås i noen særlig grad.

Men, etter den nevnte samtalen fikk jeg omsider skrevet den bloggposten og delt den på Twitter, hvor mange hjalp meg å spre den videre (tusen takk!).

Og en spesiell takk til Ingeborg Volan og Grethe Janson som hjalp meg finne tipset som ga fulltreff, og til Beathe som ga meg mer tro på ideen om å ta boligjakten via en bloggpost.

Av og til lurer jeg på om nettgiganter som Facebook, Google og lillebror Twitter har glemt en av de viktigste verdiene de tilbyr brukerne sine: Nemlig muligheten til å koble sammen mennesker.

Jeg river meg tidvis litt i håret over kaskaden av nye funksjoner, ofte nær kopier av noe konkurrentene har funnet på, som maser om oppmerksomhet og forstyrrer brukeropplevelsen min. For jeg vil jo bare bruke detta internettet, til å omgås alle de fine menneskene der: Til å lytte, snakke, få inspirasjon, dele interessante tanker, saker, ideer, gi hjelp, få hjelp, oppdage nye ting…  og nå også finne meg et bra sted å bo.

Det hadde jeg ikke prøvd før.

Og siden jeg har et bokprosjekt det er på tide at jeg endelig får skrevet opp ved siden av en spennende og gøyal jobb er det utrolig deilig å kunne falle til ro i fin leilighet som er perfekt for både Ås og Oslo.  Det er balsam for sjelen. Så får jeg også tid til å utforske Follo litt bedre i det drøye året jeg skal bo her.

Takk internett, for plattformen som gjorde det mulig å koble meg sammen med de riktige menneskene, og takk til de fine menneskene som brukte nettet til å hjelpe meg å få til dette.

Kommentarer
  1. Halfdan sier:

    Hvor endte du opp?

  2. Jeg endte opp på Kolbotn. Det er helt ukjent territorie for meg, men med omtrent et kvarter til Ås og tilsvarende til Oslo S, og rolig men sentralt nabolag, virker beliggenheten ideell så langt 🙂

Legg igjen en kommentar

